【It was a lot new experience DAY35】

【It was a lot new experience DAY35】

(English/英語)

Today,

I went to hospital in Canada for the first time!!

because the Canadian government said me that you must go to hospital and undergo a medical examination.



The first,
I was taken a X-ray without undershirt!!
I was very surprised at this things because I had worn it when I take it in Japan !!



After that,


I did a blood test!

I was very afraid of it because I have never done it in Canada!!

"This is the first time!!!!"

However,
I didn't feel pain it!!
I think my doctor was very good!!

And I went to Japanese ramen restaurant !

Because my host family recommended me that you had better go there because its ramen is very delicious and the clerk can speak Japanese!!


So,I just have been there!!

When I went into the restaurant,the clerk said me "いらっしゃいませ"(it means that May I help you?.)

So,I thought she was a Japanese !!

When I order the ramen,I spoke Japanese to her !

But she couldn't understand!!!!!!!!!!!!!

I thought she might not be a Japanese!

I asked her that "Can you speak Japanese?"

She said that"No,I can speak only いらっしゃいませand ありがとうございました(it means that Thank you very much!)and I am a Korean person."

Wow!!!
I was very surprised and very funny!!!
Haha!!

I think my host family misunderstood this things !!
After they heard only two Japanese word, they judged that clerk is Japanese people!

That's why It's a very funny experience!!
Haha...!!!

                                                                                        • -

(日本語/Japanese)

今日もなんと、

日本にいる時に結核にかかったことがあるので、
病院に行ってきました。

最初は、X線の検査で、
なんと上半身裸で撮ったんですよ!!
日本では、
シャツを着て撮ってからとってもも驚きました!

その後は、
怖い怖い血液検査をしました!

カナダでやったことがなかったので結構ビビりました笑
日本でも怖いのに海外となるともっと怖い笑笑

けど、
案外、痛くなかったです笑
たぶん、医者が優れていたからでしょう笑

そして、その後、
日本食レストラン(?)ぽい
カナダで有名なラーメン屋に行きました!!

ホストファミリーがそのラーメン屋をとても推してて、しかもそこに行ったら店員が日本語を話してるから日本語通じるよ。と

言ってたので行ってきました!!

レストランに入った時に、

店員が「いらっしゃいませ」

と言ってきました。

な、なんと!!!

日本語だぁ!!!!!!!!!!!!!

もう完璧に日本語だったので、
ラーメンを注文する時に、

日本語を使って注文しようとしたら、、、

なんと、

その店員は日本語を話せませんでした!!!!

なんでやねん!!!!!

これこそ!

Why Canadian people!!!!!!!!

でしょ笑笑

もしや、
彼女は日本人ではないのか??

と思い、

「日本語を話すことはできますか?」

と聞いてみると、


「いらっしゃいませとありがとうございました。
しか話せないよ。それに私は韓国人だよ!」

と言われました。

ワオ!!!

なんだよそのフェイクwwww

見せかけだけの日本語やんかー!!!
まぁ、見せかけって気づくの
日本人だけやから別に問題ないんやろうと思うけど笑笑

それにしても、
騙されたわぁーーー!!

ってえ?

あ!!!

おおおお!!!

今日はエイプリルフールだから、
騙されたのか?笑笑笑

なかなかの手口ですな!韓国人さん!!笑