【My First Step----DAY31】

自分のホストファミリーは、
フィリピン人。

今日帰ったら、
いつも通りカップル二組家にいました(笑)

彼らは、
普段フィリピン語を話しているから、
自分にとってリスニングの勉強にもならないし何言っているか話もわからない。

ここで、
中学生の俺なら、
「ホストファミリーがフィリピン語話してて全然楽しくないんだけどー」
てエイジェントに文句言ってた。

けど、
今の時間を誰のせいにしたって
結局は自分の時間なんだよねー。

本当に当たり前のことだけど。

彼らがフィリピン語で盛り上がってる中、
英語で話しかけてみたら、
案外のってくれて、
フィリピン事情の話やカエルやヘビ食べたことあるとかいろんな難しい政治のこととかホストドウターの彼氏と話しました(笑)

勇気ふりしぼったら、
大げさかもしれないけど、
世界変わるんだね(笑)

その一歩で見える世界が変わる!

今日から新しいクラスになったけど、
明日はクラスのど真ん中に座って新しい人に話しかけよう。

                                                                              • -

My host family is from Philippines.
They always speak Filipino !!
So,I can't understand!!

If I was junior highs cool student,I complained to my agent that I'm boring because they always speak Filipino !!

But,
I think now time to blame someone however now time is my life!!
I don't know I do that!!

I was trying to talk to them in English while they were talking in Filipino.
Fortunately,they stopped talking in Filipino and we started talking in English!!

It is very difficult to try fist step for me but if I did it,I can see the new world!!

I felt amazing !!!!!!!!